Monday 28 January 2013

Bersama tangisan, hati yang berdosa..


Ya Allah,
Hati ini kadangkala menangis sayu,
Melihat tubuh yang lemah,
Lemah untuk bertaubat,
Lemah untuk berdakwah,
Lemah untuk berjihad,
Ku sentuh dadaku,
Cuma menafsirkan kekalutan hati,
Cuba memahami resah di jiwa,
Mungkin kerana aku sudah lama,
Lupa untuk menangisi dosaku,
Sedang aku tahu aku sering ingkar.

Ya Allah,
Hambamu ini tersangat lemah,
Melihat sekeliling dunia,
Agamaku di robek,
Saudaraku di bunuh,
Tapi aku masih duduk melihat,
Aku masih duduk menatap,
Tanpa tindakan membantu mereka.

Ya Allah,
Apalah harganya aku di sisiMu,
Terlalu berdosa saat bernafas,
Terlalu bodoh saat melangkah,
Terlalu jahilnya aku Ya Allah..

Namun,
Kini masanya aku untuk bangkit!
Ingin bangkit dengan cintaMu,
Agar aku merasa kuat dan tabah,
Untuk terus bertatih mencari kebahagian,
Buat bekalan bertemuMu di Jannah,
Andai aku layak mendiaminya...

Bersama tangisan, hati yang berdosa.. 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...