Monday 28 January 2013

Biar kita BANGKIT!





Kebangkitan mereka mengegar dunia,
Sungguh inilah permulaannya,
Kebangkitan islam setelah jatuh,
Baru ENGKAU dapat melihat,
Berbondong-bondong manusia memeluk islam,
Berbondong2 manusia memperjuangkan islam!
Baru ENGKAU tahu Allah itu di sisi kami,
Dan siapa di sisimu!
Tiada siapa...
Hanya nafsu dan kejahilan...

Salam perjuangan buat sahabat dan saudara seislam yang ana harapkan sentiasa istiqamah di jalan Jihad ini. Mengharap munculnya tentera aqidah yang membawa risalah perjuangan islam di tengah umat yang alpa dan lupa. Kehadiran segologan umat yang mencintai syahid, membawa risalah cinta untuk membersihkan debu-debu kebodohan dan dosa yang  semakin mengaburi udara dunia.

Kebangkitan umat

Samada terbunuh ataupun membunuh, mereka persembahkan seluruh jiwa dan harta buat perjuangan menegakkan panji islam. Kita dapat lihat sendiri, dengan mata kepala kita kebangkitan umat menegakkan risalah islam di seluruh dunia, terutamanya kebangkitan islam di Timur Tengah.

Ramai yang mempersoalkan kebangkitan umat islam tersebut, mengatakan mereka adalah terrorist yang mengilai pangkat dan kuasa. Sedangkan mereka katakan islam itu perlu di bangkitkan dengan cara yang lembut dan hikmah. Bilamana terungkap  perkataan tersebut di bibir busuk kita, maka nyatalah yang kita ini belum layak untuk berkata apa-apa, apatah lagi melontarkan pandangan tentang isu ini. Hal ini menunjukkan yang dalam diri kita belum ada cukup ilmu tentang islam dan keperluan memperjuangkan akidah ISLAM. Sahlah, yang kita ini perlu memperbanyakkan pembacaan buku dan kajian sebelum berkata apa-apa. Nyatalah yang kita sebenarnya tidak memahami langsung islam dan mungkin juga tidak pernah membaca sirah perjuangan Rasulullah dan sahabat-sahabat dalam memperjuangkan islam di tengah kejahilan umat. Umat yang hanya menginginkan DUNIA. Apakah itu dunia ? dunia itu adalah gedung mencari duit, pangkat, cinta palsu, hiburan, kesenangan hidup dan macam-macam lagi yang hakikatnya adalah SEMENTARA cuma. Mereka mengejar sesuatu yang sementara dan tidak menginginkan yang lebih selama-lamanya iaitu syurga atau neraka.

Berbeza dengan umat yang ingin  berjuang untuk islam, dan sanggup sengsara dan terseksa untuk menegakkan islam, walaupun di musuhi dan di penjarakan segolongan lagi umat yang mengejar dunia. Sedangkan dalam al-quran ada menyatakan tentang balasan orang yang memperjuangkan islam akan di beli dengan syurga, ALLAHU AKBAR!

Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang yang beriman akan jiwa mereka dan harta-benda mereka dengan (balasan), bahawa mereka akan beroleh syurga (disebabkan) mereka berjuang pada jalan Allah maka (di antara) mereka ada yang membunuh dan terbunuh. (Balasan syurga yang demikian ialah) sebagai janji yang benar yang ditetapkan oleh Allah didalam (kitab- kitab) Taurat dan Injil, serta Al Quran dan siapakah lagi yang lebih menyempurnakan janjinya daripada Allah? Oleh itu, bergembiralah dengan jualan yang kamu jalankan jualbelinya itu dan (ketahuilah bahawa) jualbeli (yang seperti itu) ialah kemenangan yang besar.
                                                              (surah At-Taubah : 111)
Kebangkitan umat yang telah tercatat didalam sejarah dunia, sememangkan akan berlaku iaitu pada akhir zaman. Dan inilah masanya kebangkitan umat tersebut, setelah dibawah pemerintahan tubuh-tubuh yang  ingin porak porandakan islam, ingin menghapuskan islam, dan yang paling memedihkan adalah umat islam sendiri yang ingin menyekat kebangkitan umat. Hingga kini ana keliru dengan perbuatan mereka, menghalang kebangkitan islam, bukankah islam itu rahmat? Bukankah islam itu membawa cahaya islam? Betul! Tetapi kenapa menghalang kebangkitan islam untuk menghilangkan debu-debu yang sudah terlalu banyak sehingga menyesakkan udara dunia dengan debu dosa, menutup pandangan manusia tentang keindahan syurga.

Semuanya kerana dunia. Kerana dunia mereka meninggalkan islam, kerana mereka memilih dunia, mereka meninggalkan islam. Sungguh dalam hidup ini, kita dipinta untuk memilih, itulah penjelasan politik. Politik sebenarnya menyeluruh, bukan terkhusus hanya untuk pemerintahan, namun untuk semua aspek adanya politik. Politik adalah memilih, memilih yang terbaik untuk kita, yang adil untuk kita. Adil yang di tuntut adalah bukan adil untuk nafsu kita, namun adil untuk islam dan fitrah kita. Sebab itulah, kita memilihlah apa juga perkara berdasarkan islam, bukan didasari dengan nafsu.

Ana sentuh sedikit tentang istikharah, umat islam kini terdoktrin dengan pemikiran ‘istikharah untuk jodoh’, memang betul fungsi solat sunat istikharah salah satunya untuk meminta petunjuk pada Allah pilihan jodoh yang terbaik untuk kita. Namun, diri kita juga kena faham maksud sebenar Rasulullah menggalakkan solat sunat istikharah setiap hari,  agar setiap hari saat kita memilih jalan hidup kita, ada Allah untuk menjentik hati kita agar memilih yang akan mendekatkan diri kita dengan Allah, yang baik untuk kita didunia dan akhirat. Setiap hari dan setiap detik kita akan memilih, ke shopping complex kita akan memilih, hidup kita dipenuhi dengan keperluan untuk membuat pilihan, kerana itulah kita inginkan petunjuk Allah untuk membuat sebarang pilihan agar  menyelamatkan kita dengan azab neraka.

Malahan memohon petunjuk agar Allah memberikan kepada kita kefahaman yang terbaik dalam agama kita, kerana masalah kini adalah manusia berduit tetapi muflis. Apa yang maksudkan sebagai berduit tetapi muflis adalah, manusia yang mempunyai duit yang bertimbun-timbun tetapi muflis pahala. Begitu juga dengan manusia yang berilmu namun dosa bertimbun melebihi pahala, sama konsep dengan muflis. Berimu namun tidak mengamalkan ilmu tersebut untuk mendapatkan pahala, brilmu namun melakukan dosa, berilmu namun tetap ke neraka. Muflis pahala namun sebenarnya berilmu.

Kebangkitan umat pada zaman ini sebenarnya fenomena yang hangat dikatakan , melihat mereka sebagi terrorist adalah satu tanggapan yang salah dan teruk. Mereka adalah insan yang di hatinya hanya ada Allah, setiap malam hanya sujud kepada Allah, setiap detik beristighfar, setiap masa berzikir? Dan dikatakan terrorist? Sebelum mengatakan sesuatu maka tunjukkan bukti kukuh mengenainya.

Keperluan semua umat islam bangkit untuk memperjuangkan agama islam, satu-satunya agama yang Allah redha. Beruntungnya kita yang bergama islam kerana sebenarnya hanya umat islamlah yang akan memenuhi syurga. Namun, apa yang kita lakukan didunia? Mensia2kan kelebihan yang kita ada, langkah kita tersilap dan memilih neraka sebagai matlamat. Inilah saatnya kita bangkit bersama kekuatan iman, ilmu dan semangat untuk memperjuangkan islam. Sudah cukup kita ditindas di sudut-sudut dunia selama ini. Kini masanya kita bangkit bersama-sama mereka, bersama-sama saf yang memperjuangkan agama, bersama-sama saf yang bermatlamatkan redha Allah, bersama-sama saf yang mengharungi suka dan duka untuk mendapat syurga Allah.

Inilah perjuangan terakhir, yang akan kita persembahkan di padang masyar nanti, maka ikhlaskan niat hanya untuk Allah. Sesungguhnya semuanya untuk Redha Allah dan kemenangan islam di bumi barakah ini.

Semoga bibir-bibir yang busuk yang menghalang dan mencaci cela golongan yang berjuang ini, di bersihkan hati mereka dan di terima amal mereka.

Ana memohon maaf sekiranya apa yang ana coretkan di entri ini menyakitkan hati dan agak kasar. Wallahu ‘alam.
Aamiin ya robb...

ALLAHU AKBAR!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...