Tuesday 8 January 2013

madah taubat






Kisah hidup yang sebenarnya penuh keseronokan,merasa terlalu gembira sehingga lupa, hati kosong. Kosong dengan iman, gelap tanpa cahaya. Andai saja mereka tahu, bukan ini mahuku,bukan ini pintaku. Ya Allah.. aku lemah ya Allah, Kau kuatkan dan teguhkan hatiku. Saat aku lupa untuk bersyukur, andai aku lupa untuk bersujud.

Aku tahu, di hujung nanti akan aku tinggalkan dunia. Lalu mana engkau dai’e? Yang berjanji akan membawa aku bertemu keindahan islam. Aku lihat di hujung alis matamu, engkau memandang jijik padaku. Andai saja engkau tahu, aku ingin kembali pada fitrah, masihkah engkau memandang aku sedemikian rupa.

Sungguh aku tahu aku ini lupa, lupa untuk bersyukur, aku tahu aku tidak layak berdamping denganmu yang tidak pernah melakukan dosa sepertiku. Beruntung dirimu wahai si tudung labuh dan berkopiah, hati yang suci dan beriman. Bukan sepertiku yang kotor dan gelap hatinya.

Aku ingin menjadi sepertimu, namun aku takut andai tidak kuat. Aku benar2 memerlukan kamu untuk memegang tanganku, berjalan bersama, makan bersama. Kerana aku tidak mahu untuk terus begini. Tidak mahu terus di lingkari dengan dosa, tapi masih layakkah aku untuk meminta dan memohon maaf denganMu ya Allah. Aku malu bersujud di sejadah yang sudah tersimpan lama dan berhabuk itu. Aku malu menyentuh Al-Quran yang sudah berdebu itu. Aku malu memakai telekung yang sudah berkulat itu. Aku malu ya Allah.. aku malu kerana dulu aku sombong padamu.

Setiap orang punya kisah hitamnya, dan ku rasakan kehidupanku semuanya gelap. Tiada keindahan, tiada redhaMu. Maafkan aku ya Allah. Seringkali melakukan dosa yang engkau larang.

Kini aku sedar akan kesalahanku, aku terlalu malu. Ampunkan dosaku ya Allah. Ampunkan dosa kedua ibubapaku, ampunkan dosa sahabat-sahabatku.

Terimalah taubatku dan tetapkan hatiku agar tdak lagi sombong padaMu.

maaf ya Allah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...